HALVERWEGE

27 mei 2018

Inmiddels zijn we alweer op de helft van stage en ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat de tijd zo snel voorbij gaat.

Afgelopen week heb ik nog een week stage gelopen op de Intensive Care. Deze week was een stuk rustiger dan die week ervoor. Ik was wel veel bezig maar alles kon op een rustig tempo.

Omdat het wat rustiger was heb ik mee mogen kijken hoe een biopt werd afgenomen van de alvleesklier door middel van radiologie. Hierbij mocht ik naast de artsen staan en legde ze alles uit wat ze deden.

De patiënten die op de Intensive Care lagen, waren patiënten met een klaplong, kanker en hartproblemen. Een aantal patiënten waren er vorige week ook al, dus er was niet heel veel nieuws.

Waar ik deze week voornamelijk tegenaan liep was weer de communicatie. Vorige week had ik alle dagen gewerkt met een verpleegkundige die goed Engels kon. Deze week had ik iedere dag een andere verpleegkundige, die maar matig Engels konden.

Op deze afdeling kon ik wel merken dat er normaal gesproken geen stagiairs lopen, omdat ze je al snel "vergeten". Ze zijn er zo op getraind om alles zelf te doen en op een hoog tempo, dat ze regelmatig vergeten je erbij te betrekken. Vorige week had ik dat probleem niet, maar deze week had ik dat wel. Toch heb ik zoveel mogelijk gevraagd of ik het mocht doen of dat ze nog iets hadden wat ik kon doen.

Vrijdag had ik weer weekend, een lekker weekend waarbij we lekker naar het strand konden en konden genieten van het weer. Ook heb ik weer een aantal leuke nieuwe mensen leren kennen, dus het wordt iedere week alleen maar beter!

Komende 1,5 week ga ik naar de Urgencias, oftewel Spoedeisende hulp. Ik heb hier ontzettend veel zin in en ben erg benieuwd wat ik ga tegenkomen. Ook komen volgende week mijn moeder met mijn broers en later die week komen ook Esmee en Chriete. Echt iets om heeeeeel erg naartoe te leven, kan niet wachten!!!