ALWEE 9 WEKEN OP HET EILAND

13 juni 2018

Buenas tardes!

Normaal gesproken plaats ik altijd 's zondags mijn blog, maar ik was voornamelijk bezig met genieten van mijn bezoek en het weer, dus heb ik het even uitgesteld.

Vorige week maandag en dinsdag heb ik weer gewerkt op de spoedeisende hulp. Deze twee dagen waren een stuk leuker dan de week ervoor, dit kwam omdat er geen stagiaires meer zijn. Zij hebben al vakantie/examens, daardoor ben ik nu de enige verpleegkundige stagiair in het ziekenhuis. Daardoor mag ik nu alles doen en hoeft het niet onverdeeld te worden over alle stagiaires.

Helaas waren deze twee dagen erg rustig en gebeurde er dus weinig bijzondere en spannende dingen. Zo begonnen we de dag met de patiënten die binnenkort een operatie kregen om daar de vitale functies van te meten en bloed af te nemen.

Af en toe kwam er een ambulance binnen, maar deze patiënten waren of maar heel licht gewond of ze werden snel gekoppeld aan de apparaten en vervolgens naar de intensive care gebracht. In dit soort situaties krijg ik weinig mee, omdat het rustig is sta je al gauw met 10 à 12 man in de box, dus blijf ik vaak op een afstand.

Daarnaast was het voornamelijk gipsen, infuus inbrengen, bloed afnemen en hechtingen verwijderen. Ik merk dat ik steeds handiger word met de handelingen, ik ben niet meer nerveus en dat helpt ontzettend veel.

Dinsdagavond is mijn familie aangekomen en had ik lekker een weekje vakantie. We hadden een auto gehuurd en hebben bijna alle dagen een stuk gereden om het eiland te zien, daarnaast een aantal keer lekker op het strand gelegen. Op vrijdag kwamen Chriete en Esmee ook daarmee heb ik lekker gegeten en zijn we wat dingen wezen doen. Ondanks het allemaal wel heel druk was, heb ik heerlijk kunnen genieten!

Vandaag ga ik weer werken en ga ik twee dagen stage lopen op afdeling oncologie. Normaal gesproken lopen daar geen verpleegkundige (stagiairs), omdat je hier niet veel kunt doen. Toch heb ik gevraagd of ik hier 1 à 2 dagen heen mocht, omdat ik dit wel erg interessant vindt. En vandaag en morgen mag ik daar ook heen! Ik ben erg benieuwd.

Ciao