EERSTE INDRUK

16 april 2018 - Palma de Mallorca, Spanje

Hola!

Daar ben ik dan, met mijn eerste blog. Inmiddels alweer een week verder op het prachtige eiland Mallorca, ookwel Majorca genoemd. Ik zal het een en ander vertellen over hoe mijn eerste week eruit heeft gezien.

Met te beginnen mijn vertrek: Zondag 8 april was het dan zover. Na veel afscheid nemen van familie en vrienden ben ik weggebracht naar het vliegveld door mijn moeder, broertje en vier hele goede vriendinnen. Waar ik na wat tranen en de gedachte "Waar ben ik toch aan begonnen?" toch echt het vliegtuig ben ingestapt. Helaas door de staking in Frankrijk had ik vertraging, waarbij wij niet uit het vliegtuig mochten. Maar een uur en een kwartier later vertrokken we toch. Eenmaal aangekomen in Mallorca werd ik opgehaald door Albertina. Zij heeft mij naar mijn appartement gebracht, waar mijn huisgenoot op ons zat te wachten met heerlijk Thais eten. Waarvan wij met z'n drieën smakelijk van hebben zitten genieten en elkaar wat hebben leren kennen. Inmiddels was het tijd om naar bed te gaan, omdat ik de volgende dag meteen zou starten met de Spaanse taalcursus.

Na een wat slapeloze nacht, waarschijnlijk door alle indrukken en spanning, ben ik de volgende dag naar de taalschool gegaan. Gelukkig ging Juliet mee om me de weg te wijzen. Eenmaal aangekomen op de taalschool werden we onderverdeeld in klassen. Samen met 2 andere Nederlandse studenten en 4 Duitsers zijn we begonnen aan de eerste les. Hieruit bleek meteen dat het niveau tussen ons en de Duitsers behoorlijk groot was, waardoor we dinsdag werden gescheiden, zodat wij de basis nog gingen beoefenen. De lessen duren tot half 1, waardoor we 's middags genoeg tijd hedden om Palma en de rest van het eiland te ontdekken.

Vanaf dinsdag gingen de taallessen veel beter. In de middagen hebben we vooral Palma ontdekt. Helaas was het weer echt slecht, dus zijn er ook een aantal dagen geweest dat we niks konden doen. De eerste week taalcursus is ontzettend snel omgegaan. Na veel dagen met slecht weer, werd het zondag eindelijk goed weer. Dus dat betekent: korte broek, bikini en STRAND. Samen met Kelsey heb ik de bus gepakt naar El Arenal en hebben we daar heerlijk op het strand gelegen en lekker gegeten op het terras bij een Nederlands tentje (Tja Nederland mis ik toch wel beetje .. ) En met resultaat: ontzettend verbrand .. maar het was het waard. Hier had ik op gehoopt, het mooie seizoen gaat nu beginnen.

Op naar nog een week taalcursus en volgende week begint mijn stage alweer!

Con todo mi amor,

Amandi